PepsiCo zároveň zvýšilo svoju celoročnú predpoveď tržieb, keďže
spotrebitelia kupovali viac nealkoholických nápojov a občerstvenia aj
napriek rastúcim cenám.
Tržby PepsiCo za tri mesiace do 11. júna 2022 vzrástli o 5,2 % na 20,23
miliardy USD (20,03 miliardy eur). Analytici, ktorých oslovila
spoločnosť Refintiv, očakávali tržby vo výške 19,51 miliardy USD.
Čistý zisk pripadajúci akcionárom v 2. štvrťroku klesol na 1,43 miliardy
USD z minuloročných 2,36 miliardy USD, keďže spoločnosť zaknihovala
poplatok 1,4 miliardy USD primárne súvisiaci s odpisom niektorých aktív v
dôsledku konfliktu medzi Ruskom a Ukrajinou.
"Pokles základného zisku odráža aj zvýšenie inflačných tlakov v rámci
našich nákladov na komodity, prácu, dopravu a dodávateľský reťazec," uviedlo vedenie PepsiCo.
Upravený zisk na akciu dosiahol 1,86 USD, zatiaľ čo analytici predpovedali spoločnosti zisk 1,74 USD na akciu.
Objem predaja potravín sa v uplynulom štvrťroku zvýšil o 3 % a nápojov o 6 %.
Tržby divízie Tržby Frito-Lay v Severnej Amerike vzrástli o 14 % na 5,18
miliardy USD, a to aj napriek poklesu objemu predaja o 2 %.
Tržby Quaker Foods vzrástli o 17 % a objem predaja o 2 %. A tržby
divízie nápojov PepsiCo Beverages North America klesli o 1 % na 6,12
miliardy USD.
Latinská Amerika zaznamenala nárast tržieb o 23 %, zatiaľ čo v Európe klesli o 8 %.
Aj Afrika, Blízky východ, Ázia a Tichomorie, Austrália a Nový Zéland aj čínsky región vykázali vyššie tržby aj objemy predaja.
Pri pohľade do budúcnosti očakáva teraz PepsiCo, že za celý rok dosiahne
organický rast tržieb 10 % namiesto 8 % v predchádzajúcom odhade.
(1 EUR = 1,0098 USD)